Modetrends zomer 2009: musthaves!
door Kirsten Ujvari
11 February 2009
0 reacties
In één van mijn vorige artikels kon u al wat meer lezen over de trendy kleuren van dit nieuwe seizoen. Het is dan ook tijd dat ik iets meer schrijf over de algemene modetrends 2009. Uit alles wat er op de catwalks verschenen is, zijn dit de belangrijkste toepasbare trends. Let wel op : “Het is niet omdat iets in de mode is dat je het ook moet dragen“. Er is niets erger dan een trend te volgen terwijl die helemaal niet geschikt is voor je lichaam of karakter.
Waar moet je het met nieuwe contacten over hebben?
door Kirsten Ujvari
10 February 2009
0 reacties
De juiste eerste indruk is van cruciaal belang om je relatie met sommige mensen tot een goed einde te brengen. Welk beeld de andere over jou heeft zal mee bepalen of je er uiteindelijk in slaagt om een sterke impact achter te laten.
Vaak krijg ik dan ook de vraag: Waar moet je het over hebben met nieuwe mensen op bijvoorbeeld een netwerkevenement?
Een sigaret roken, doe je het in het openbaar of niet?
door Kirsten Ujvari
04 February 2009
0 reacties
Enkele dagen geleden belde een journaliste van de krant het Nieuwsblad me op met de vraag: “Wat vindt u ervan dat Nicole Kidman betrapt is op het roken van een sigaret op de set van haar laatste film?”
In de eerste seconde dacht ik, liggen de mensen daar nu ook al wakker van? Maar celebs zijn nu éénmaal mensen die altijd in de kijker staan en hun gedrag wordt extra hard onder de loep genomen. Ze worden als voorbeeldfuncties van de maatschappij gezien en (laten we eerlijk zijn) we lezen dat allemaal wel een beetje graag. Iedereen weet toch wel waar en hoe Brad en Angelina hét doen
Wat is de impact op het imago van een publiek figuur wanneer hij in het openbaar rookt?
Email etiquette: 15 essentiele tips vanonder het stof gehaald
door Stef Verbeeck
03 February 2009
0 reacties
Afgelopen weekend was ik aanwezig op een districtsvormingsdag van JCI (Junior Chamber International) en hoewel de bewuste training die ik volgde handelde over planning en time management, werd ik door een opmerking van een mede-cursist geïnspireerd om de email etiquette nog eens op te frissen. De man in kwestie vertelde dat hij geregeld afgeleid geraakt door emails die hem van zijn planning houden en voegde eraan toe dat mensen alsmaar meer verwachten dat je onmiddellijk alles laat vallen en direct reageert als ze je een email sturen.
De zonnebril anno 2009
door Kirsten Ujvari
28 January 2009
0 reacties
Dé zonnebril voor 2009 blijkt de reuzegrote uilenbrillen in de vergeethoek te drukken.
We gaan helemaal John Lennon anno 1970 achterna met de ronde, gekleurde glazen in een licht montuur.
De jongere generatie herkent er misschien het Harry Potter-brilletje in maar dan met wat funkiness toegevoegd.
Sociale media alsmaar meer ingeburgerd
door Stef Verbeeck
27 January 2009
0 reacties
Tenzij u de laatste jaren op Mars vertoefde hebt u vast al wel eens gehoord van social networking. Via websites als Facebook, MySpace, Twitter, LinkedIn en aanverwanten kan u uw hele leven (of toch een deel daarvan) met de wereld delen. Misschien bent u zelfs een van de drie Vlaamse surfers met een profiel op één of meerdere van deze websites?

verder lezen